BabStar.nl al 25 jaar innovatief

1 februari 2021

2021 is een heel bijzonder jaar!

In januari 1996 namen Mariëtte en ik de bloemenlijn over van mijn vader Bab Star senior.
Januari 2021 is het dus exact 25 jaar geleden dat we ons avontuur begonnen. Het was hard en lange dagen werken maar een ontzettend leuke en vooral een leerzame tijd.
Mijn enthousiasme en passie voor bloemen was een kracht maar ook een valkuil. Ik kocht regelmatig in mijn enthousiasme meer bloemen dan ik kwijt kon aan mijn klanten.
Mooie en interessante handel overhouden dat kon ik niet verkroppen, een frustratie die bovendien flink toenam door het toenemende aantal files. Regelmatig kwam ik daardoor (te) laat bij mijn klanten en met een lijnauto kan je ook niet overal tegelijk zijn.

Het moest dus anders

Meer klanten zodat ik het assortiment kon uitbreiden en ‘s nachts bezorgen zodat elke bloemist op tijd zijn handel in de winkel zou hebben kon toen alleen als de bloemist via de fax wilde bestellen.
Dat leek eenvoudig maar in die tijd was je geen goede bloemist als je de bloemen niet eerst in je handen had gewogen en met een scherp oog had beoordeeld.

De klanten van toen gaven dat ook duidelijk aan: ‘Als ik het niet kan zien dan zoek ik een andere lijnrijder!’ Nou, die waren er toen genoeg. We moesten het dus voorzichtig aanpakken.
Zo begonnen we met het aanpassen van de drie vaste weekritten van maandag, woensdag en vrijdag naar twee ritten op dinsdag en donderdag. Op zaterdag, de drukste dag van de week, was vroeg leveren een pre daarom leverden we uitsluitend op bestelling.

Langzaam raakten de klanten gewend aan het bestellen per fax en het gemak om de handel vroeg in huis te hebben. Daardoor durfden wij na verloop van tijd de knoop door te hakken om van maandag tot en met zaterdag uitsluitend op bestelling te leveren.
Een fantastische keuze met veel meer efficiëntie voor ons maar ook voor onze klanten. Iedereen had toen voor 7:00 uur de bloemen in huis.

Toch bleef de opmerking “Ik kan het niet zien” terugkomen en zei een goede klant: “Kon ik maar via een camera door jullie cel lopen net als in een echte Cash& Carry”.
Ze heeft ondertussen haar winkel verkocht, maar ik moet nog vaak aan haar vooruitziende geest denken. Ze moest eens weten hoe het nu gaat.
Want de techniek stond niet stil en na de uitvinding van de fax kwam het internet met een scala aan nieuwe mogelijkheden.

Een webshop met realtime foto’s dat was de oplossing!

In 2001 was het zover en waren we de eerste bloemengroothandel met een 100% online formule: een webshop met realtime foto’s.
Het was en is nog steeds onze prioriteit om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, niet alleen met de scherpe prijzen en een prachtig assortiment maar het bezorgen leverde ook een enorme tijdbesparing op voor onze klanten.  Een resultaat van de taken durven te verdelen want dat is samenwerken.

Zo waren we de eerste 10 jaar uniek met het concept ‘voor 18.30 uur besteld = de volgende morgen voor 7 uur in uw winkel’. Een enorme uitdaging om dit logistiek voor elkaar te krijgen maar onze klanten waren er blij mee. Zo werd onze bloemistenservice steeds completer.

Florist Assist

Inclusief advies, winkelinrichting en als laatste hebben we mee mogen denken aan de ontwikkeling van het unieke softwarepakket  “Florist assist”.  Dit ideale hulpmiddel ondersteunt u met automatisch inlezen van uw inkopen, verkoopprijzen bepalen, het uitprinten van prijsetiketten, het uitrekenen van uw boekettenprijzen (met uitsluiting van verkeerd rekenen), factureren en straks ook een webshop.

Omdat we dit jaar feest vieren en ik het ontzettend belangrijk vind dat u de voordelen van dit softwarepakket kan ervaren, gaan we ervoor zorgen dat het voor iedere klant van BabStar.nl toegankelijk wordt. Hierover later meer.  

Uw succes is ons succes

Meedenken met de bloemist vormt nog steeds het hart van ons bedrijf. We leveren nu dagelijks bloemen en planten aan ruim 300 bloemisten in Nederland en België. Keurig op water, verpakt, efficiënt vervoerd, op tijd geleverd én van uitstekende kwaliteit.
Een prachtig succes waar wij niet alleen erg trots op zijn maar ook enorm dankbaar.
Dankbaarheid aan al onze klanten want door uw mond-tot-mondreclame hebben we dit kunnen bereiken. Oprecht hartelijk dank daarvoor! Het heeft ons en onze medewerkers zoveel positieve energie gegeven.

De mensen die bij ons op bezoek geweest zijn zullen dit beamen, ook zij ervaarden de heerlijke positieve sfeer in ons bedrijf die louter en alleen gevoed wordt door onze klanten.

Het is een eer voor Mariëtte en mij om samen met onze dochters Daniëlle en Marianne en al onze medewerkers te mogen werken aan dit mooie bedrijf. Een bedrijf waar alle medewerkers dagelijks met plezier en passie aan de slag zijn om u als bloemist zo goed mogelijk te bedienen.

We zijn ons ervan bewust dat als uw klant met een glimlach bij u terug komt, we daarmee een positieve cirkel in gang zetten.  Want dat is ons gezamenlijk succes al 25 jaar lang!

2021 een fantastisch jubileum jaar met sprankelende activiteiten

Hoewel we in een roerige tijd zitten, willen we dit 25-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij laten gaan. Een groot feest om dit samen met u te vieren is deze tijd helaas niet aan de orde. In plaats daarvan gaan we u het hele jaar door verrassen. Met elke maand iets leuks. Ludieke attenties, feestelijke acties, inspirerende adviezen, workshops et cetera want dit 25-jarig jubileum willen we samen met u vieren. Dan is het pas écht feest.

Als familiebedrijf weten we heel goed wat loyaliteit en vertrouwen betekenen in het leven. Dat zit ook in ons zakelijke DNA. Samen met u hebben we in 25 jaar tijd uit kunnen groeien tot de huidige Bloemengroothandel Bab Star.

Dank aan u en aan al onze medewerkers want:

Zolang we met z’n allen dezelfde passie delen is niets onmogelijk!

Hartelijke groet, Bab & Mariëtte Star
Foto’s: Winterbookdesign