Retour en Recycle

Karren en fust retour

Alleen samen met uw hulp kunnen wij de bezorgkosten laag houden! Wij doen ons uiterste best om zo zuinig mogelijk te rijden, maar ook u kunt ons daarbij helpen.

Onze chauffeurs zijn vaak veel tijd en ruimte in de auto’s kwijt door het meenemen van de lege karren.
Waardoor wij per auto minder bestellingen kunnen leveren. Wij weten dat het heel vervelend is; al die lege karren in uw winkel. Maar met uw hulp kunnen wij er voor zorgen dat onze chauffeurs altijd alle lege karren weer mee retour kunnen nemen! (uiteraard zijn er uit er altijd uitzonderingen)

Als u de karren op de volgende manier voor ons klaar zet, kunnen onze chauffeurs niet alleen sneller en efficiënter werken, bovendien zal dit voor minder geluidsoverlast zorgen voor de buren van uw winkel.

Zo besparen wij samen een hoop tijd en geld, met als resultaat;
laag blijvende bezorgkosten! Met elkaar kunnen wij meer bereiken!

Klik op de afbeelding om deze te vergroten
Klik op de afbeelding om deze te vergroten

Emballage bonnen

Vergeet niet de emballage bon in te vullen en leg de bon bij het fust! Onze chauffeur controleert, corrigeert indien nodig en ondertekent de bon. De gele bon is voor u zelf, de witte neemt de chauffeur mee terug.

Als er geen fust klaar staat op de plek waar dit normaal zou staan en er is geen bon te vinden, dan neemt de chauffeur niks mee. Wilt u niet dat de chauffeur het fust mee retour neemt, maar staat het wel in het zicht, hang dan even een briefje op de kar met ‘fust laten staan’.

Controleer zelf of de bon verwerkt wordt op de pro-forma factuur. Deze is te vinden onder ‘uw account’ in de webshop. Is dit niet het geval, meldt het dan bij de dames op kantoor.
Het invoeren van de emballage bonnen gebeurt nog handmatig, dus check het voor de zekerheid!

Onjuistheden binnen 5 werkdagen melden!
Natuurlijk doen wij er alles aan om alles zo goed mogelijk te controleren, maar u bent zelf verantwoordelijk voor de uiteindelijke controle van het fust.  Heeft u ’s morgens bloemen ontvangen? Dan moet het fust wat er die ochtend klaar stond voor retour, ’s avonds op de pro-forma factuur verwerkt zijn.
LET OP: het fust dat op vrijdag nacht retour komt wordt pas maandag verwerkt. Op zaterdag is ons kantoor gesloten

Retour ingekochte producten

Omdat wij met verse producten werken, kan het helaas vóórkomen dat een product tegen valt. Bel hiervoor met de klantenservice en geef uw opmerking of klacht door.
Voelt u zich alstublieft niet bezwaard om te bellen. We helpen u graag!

Meestal zal er worden gevraagd of u deze producten klaar voor retour wilt zetten. Als dit het geval is, schrijf dit dan ook op de emballage bon en hang een briefje aan het desbetreffende product welke retour moet. De chauffeur weet dan, dat de producten die u bij het fust heeft gezet, mee moeten worden genomen.

Afval scheiden

Samen gaan wij voor duurzaamheid! Plastic is ideaal materiaal om bloemen in te verpakken. Het voorkomt uitdroging van de bloemen met zo’n 80%! En de plastic wegwerp trays zijn bijna net zo duur als de huurprijs van meermalige trays!

Plastic is een mooi product waar we veel profijt van hebben, maar het mag absoluut niet in het mileu terecht komen. Daarom hebben wij onze verantwoording genomen om plastic trays, hoesjes en karton van onze klanten mee retour te nemen en te laten recyclen. Zo houden we de voordelen en helpen we mee aan een beter milieu!

Om dit zo efficiënt mogelijk te doen zijn de volgende voorwaarden van belang:

Het karton dient netjes gebundeld te worden en met een touw omsnoerd te worden, zodat ze makkelijk te verplaatsen zijn en niet door wind weg geblazen kunnen worden. De pakken of bundels mogen niet breder zijn dan 50cm en niet langer dan 100 cm. Bundels moet binnen de maten van de kar blijven om schade aan de bloemen op de andere karren in de auto te voorkomen.

Plastic planten tray’s passen door de verschillende maten niet in elkaar. Om ze eenvoudig te verwerken en om ze zonder wegwaaien te vervoeren vragen wij u stapeltjes te maken van +/- 40cm hoog en met plakband aan minimaal twee kanten vast te plakken.

Plastic hoezen afkomstig van de bloemen en planten mag u uitsluitend meegeven in de speciale doorzichtige afval zakken die in de webshop worden aangeboden. Dit wordt verplicht door het bedrijf dat deze zakken recyclet, bij inname wordt er streng gecontroleerd op afwijkend afval. In dat geval wordt de zak geweigerd. Wij geven de chauffeurs de opdracht om andere zakken dan ook niet mee te nemen!

Overig afval nemen wij niet mee. Dit dient u zelf weg te gooien. Hier valt ook het groenafval onder.
Glas kunnen wij niet mee retour nemen i.v.m. de veiligheid van de chauffeurs.

Samen voor duurzaam, lagere kosten voor u en een schonere wereld
voor ons nageslacht.